Interview met Innova Energie
Innova Energie wil ondernemers, onder wie zzp’ers en MKB’ers, helpen om energie te besparen, kosten te verlagen en samen aan een duurzame wereld te werken. Daarvoor hanteren we onder meer de volgende kernwaarden: klantgerichtheid, betaalbaarheid, duurzaamheid en innovatie.
Wat zijn de grootste valkuilen voor ondernemers op het gebied van zakelijke energie?
Ondernemers willen veelal gewoon gas en elektra, zonder daarover al te veel hoeven na te denken. Energie behoort in de ogen van ondernemers niet tot hun kernactiviteiten. Het gevaar van deze houding is dat verkeerde beslissingen worden genomen, bijvoorbeeld als het gaat om de prijs, groene energie, zelf energie opwekken, dienstverlening en besparingsmaatregelen.
Wat zijn meest voorkomende redenen waarom zzp’ers en bedrijven voor Innova Energie kiezen?
Innova Energie biedt ondernemers diverse voordelen. De belangrijkste zijn:
laagste prijsgarantie (op basis van jaarnota);
100 procent groene stroom;
professionele medewerkers;
snelle service (geen tijdrovende keuzemenu’s en geen doorkiesnummers);
soepele overstap;
advies om energieverbruik te verlagen.
In hoeverre bieden jullie maatoplossingen voor MKB’ers en zzp’ers
Innova Energie heeft op diverse gebieden specialisten in dienst. Zij geven ondernemers maatwerkadvies. Daarbij kan het gaan om energiebesparende maatregelen, groene energie, zelf energie opwekken door middel van zonnepanelen, contractsynchronisatie, subsidies en fiscale regelingen, slimme meters et cetera.
Wat is het grootste verschil ten opzichte van andere energieleveranciers?
Innova Energie is een jonge, dynamisch en flexibele energieleverancier die zich richt op de zakelijke energiemarkt. Daardoor kennen wij de wensen en behoeften van onze zakelijke klanten als geen ander. Onze kwaliteit is dan ook vooral een onderscheidende kwaliteit in service. Of het nu gaat om een scherpe tariefstelling, correcte en overzichtelijke facturering of een snelle en duidelijke beantwoording van een vraag.
Ondernemers hebben het druk genoeg, hoe zorgt Innova Energie voor ontzorging op energie gebied?
Ontzorgen is vooral weten wat de klant wil en daarop anticiperen. Ontzorgen is ervoor zorgen dat de klant snel en goed wordt geholpen. Dat betekent dat Innova Energie het ondernemers zo makkelijk mogelijk maakt. Hoe duidelijker afspraken en diensten, des te minder vragen. Des te meer tijd ondernemers overhouden om zich op hun ondernemen te richten.
Wat is het betalingstermijn en welke mogelijkheden tot betaling zijn er?
We hanteren een betalingstermijn van 15 dagen. Die betalingstermijn loopt van de 1e tot en met de 15e van de maand. Betaling kan via automatische incasso of via overschrijving.
Zijn er mogelijkheden om korting te krijgen of direct te besparen?
Innova Energie hanteert doorlopend scherpe energietarieven. Daarnaast bestaan mogelijkheden om bovenop deze gunstige tarieven een extra voordelig prijsaanbod te ontvangen. Dat is afhankelijk van omstandigheden, zoals de hoeveelheid stroom of gas dat een klant afneemt. Besparing op het gebied van energieverbruik (door bijvoorbeeld de juiste aansluiting), in tijd (snelle, adequate service) en door het zelf opwekken van energie (door middel van onder andere zonnepanelen) is een van de speerpunten van Innova energie.
Wil je dit interview overnemen? Neem dan een link op naar EnergieAanbieding.nl als bronvermelding.