Nieuw-Hollands Energiebedrijf

Nieuw-Hollands Energiebedrijf is een vrij jonge speler op de zakelijke energiemarkt. Ze leveren zowel stroom als gas. Stroom en gas kan daarbij ook apart worden afgenomen. Nieuw-Hollands Energiebedrijf hanteert scherpe tarieven en zegt 100% groene stroom te leveren. Particulieren kunnen zich niet bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf aansluiten, tenzij ze ook zakelijk al klant bij hen zijn.

Nieuw-Hollands Energiebedrijf is in 2015 opgericht. Het is een vrij jonge speler op de energiemarkt en het werd opgericht door twee ondernemers met jarenlange ervaring in de energiesector. Ze beloven meer te doen dan de grote gevestigde waarden en beloven in de eerste plaats een energiepartner te zijn die handelt in het voordeel van de ondernemers. Dat laatste is niet onbelangrijk, want Nieuw-Hollands Energiebedrijf levert enkel stroom en gas aan het mkb en aan grootzakelijke verbruikers. Als energiepartner rekent men ook op Nieuw-Hollands Energiebedrijf voor diverse extra diensten en producten, zoals zonnepanelen of laadpalen.

Over Nieuw-Hollands Energiebedrijf

Bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf rekenen ondernemers op scherpe tarieven en krijgen zij standaard groene stroom. Deze scherpe tarieven kunnen ze naar eigen zeggen garanderen doordat ze de nieuwste IT-systemen gebruiken en 350% minder personeel in dienst hebben dan de grote spelers. Kenmerkend aan Nieuw-Hollands Energiebedrijf is bovendien dat zij ook cashbackkortingen aanbieden, zoals dat al langer het geval is op de consumentenmarkt. En net zoals op de consumentenmarkt is het voor ondernemers mogelijk om online een energiecontract af te sluiten.

100% Groen

Nieuw-Hollands Energiebedrijf levert enkel groene stroom, voornamelijk afkomstig van windenergie.

Vaste contactpersoon

Bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf krijgt iedereen een eigen contactpersoon en dit zonder wachttijden.

Overstappen naar Nieuw-Hollands Energiebedrijf

In tegenstelling tot bij veel energieleveranciers voor de zakelijke markt is het bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf mogelijk om online een contract af te sluiten. Wie dit echter persoonlijk doet, kan ook telefonisch contact opnemen met de klantendienst.

  1. Aanvraag indienen

    Via de website van Nieuw-Hollands Energiebedrijf is het mogelijk om meteen een energiecontract bij hen af te sluiten. Hiervoor dienen er natuurlijk een aantal gegevens te worden doorgegeven. Het gaat dan bijvoorbeeld om de naam van het bedrijf en de bedrijfsgegevens, maar ook om de noodzakelijke contactgegevens. Deze optie is evenwel alleen mogelijk voor het mkb. Grootzakelijke verbruikers dienen namelijk contact op te nemen met Nieuw-Hollands Energiebedrijf. Hiervoor kunnen ze wel een terugbelverzoek indienen.

  2. Contract online afsluiten

    Na het doorgeven van de bedrijfs- en contactgegevens dient men ook de contractgegevens door te geven. Het gaat om de contractduur (1 jaar of 3 jaar) en de gewenste startdatum. Ook de laatste drie cijfers van de bankrekening worden opgevraagd. Dit is nodig om de einddatum van het huidige contract bij de energieleverancier op te vragen. Via een enkele klik kan men het contract meteen online afsluiten. De aandachtige lezer heeft gemerkt dat men tot op dit punt nog geen tarieven heeft gezien. De tarieven worden wel transparant op de website weergegeven. Ook is het mogelijk om even een simulatie uit te laten voeren. Hiervoor dient men eerst via de website een offerte aan te vragen.

  3. Nieuw-Hollands Energiebedrijf regelt de overstap

    Na het aanvragen van het contract maakt men alles in orde. Het is niet nodig om zelf het energiecontract bij de huidige energieleverancier op te zeggen, want ook dit doet Nieuw-Hollands Energiebedrijf voor hun nieuwe klanten. Het exacte overstapmoment is afhankelijk van wanneer het mogelijk is om boetevrij weg te gaan bij de huidige energieleverancier, tenzij er vrijwillig voor een eerdere overstapdatum is gekozen. Hoe dan ook is de feitelijke overstap eigenlijk een geautomatiseerd proces waarvan men niks merkt, tenzij er natuurlijk een boete van de huidige energieleverancier zou volgen.

Nieuw-Hollands Energiebedrijf review

Nieuw-Hollands Energiebedrijf maakt veel van haar beloftes waar. De communicatie met hun klantendienst verloopt heel goed en ze gaan daarbij verder dan wat we van de meeste energieleveranciers gewoon zijn. Ook de mogelijkheid om online klant te worden, is positief te noemen. Daarnaast leveren ze 100% groene stroom, zoals ze dat ook beloven. Anderzijds zijn er ook een aantal minpunten. Zo zijn de contactmogelijkheden al met al toch nog beperkt. Ook is hun duurzaamheidsscore minder goed, omdat ze de klassieke handelsmix inkopen en geen duurzaam inkoopbeleid hanteren. Desondanks zijn de reviews over Nieuw-Hollands Energiebedrijf opvallend positief.

Meer dan alleen een energieleverancier

Nieuw-Hollands Energiebedrijf geeft aan dat het niet gewoon een energieleverancier is, maar eerder een energiepartner. Dat lijkt enigszins te kloppen. Zo helpen de Market Desk-specialisten klanten graag verder. Ook zijn ze actief als volwaardige laaddienstverleners. Via hen kunnen er snel en eenvoudig laadpalen worden geplaatst en daarbij worden er verschillende laad-verdienmodellen aangeboden. Ook voor het plaatsen van zakelijke zonnepanelen kan er een beroep worden gedaan op Nieuw-Hollands Energiebedrijf. Het zijn allemaal zaken die aantonen dat Nieuw-Hollands Energiebedrijf de rol als energiepartner serieus nemen en dat ze ook inzetten op de door hen beloofde duurzaamheid.

Duurzaamheid en groene energie

Op de website van Nieuw-Hollands Energiebedrijf is het stroometiket transparant weergegeven. Hier staat ook te lezen dat Nieuw-Hollands Energiebedrijf 100% groene energie levert. Desondanks krijgt Nieuw-Hollands Energiebedrijf wel een onvoldoende in het duurzaamheidsonderzoek van Consumentenbond (2020). Dit heeft te maken met het inkoopbeleid van Nieuw-Hollands Energiebedrijf. Waar ze voor hun verkoopbeleid wel GvO’s kunnen voorleggen, roept Consumentenbond hen op om ook duurzame elektriciteit dicht bij de bron aan te schaffen.

Transparantie en contact

Een belangrijk pluspunt van Nieuw-Hollands Energiebedrijf is de toegankelijkheid en transparantie. Alleen al het feit dat het mogelijk is om online klant te worden, is gewoon handig en lovenswaardig. Ook de tarieven en de energiesamenstelling worden netjes op hun website weergegeven. De klantendienst is ook goed bereikbaar en is altijd bereid om deskundig advies uit te brengen. Een nadeel is wel dat ze enkel tijdens de kantooruren te bereiken zijn, wat natuurlijk lastig is voor ondernemers die ook net dan aan het werk zijn. Ook het ontbreken van een chatfunctie of andere contactmogelijkheden is een minpunt.

Andere reviews over Nieuw-Hollands Energiebedrijf

Het is opvallend hoe positief klanten zijn over Nieuw-Hollands Energiebedrijf. Via Google-reviews scoort het bedrijf dan ook een mooie 4,5/5. Vooral de goede en persoonlijke benadering worden geroemd, net zoals de scherpe tarieven. Negatieve reviews hebben vooral te maken met het ontbreken van informatie in het digitale portaal. Ook zijn er negatieve reviews over HollandsStroom te vinden. Navraag leert ons dat Nieuw-Hollands Energiebedrijf wel vaker klachten binnenkrijgt die over HollandsStroom gaan. Nieuw-Hollands Energiebedrijf is voor alle duidelijkheid een ander energiebedrijf. Enkel het woordje “Hollands” in hun naam is wat zij met elkaar gemeen hebben. In elk geval geven deze negatieve reviews een vertekend beeld en zou Nieuw-Hollands Energiebedrijf dus nog beter kunnen scoren.

Veelgestelde vragen over Nieuw-Hollands Energiebedrijf

Overweeg je om klant te worden bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf, maar vraag je je bijvoorbeeld af hoe het proces van aanmelding en betaling verloopt? In onze FAQ behandelen we deze vragen. Lees verder voor heldere antwoorden.

Ik wil klant worden bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf. Hoe geef ik mijn meterstanden door?

Hiervoor zal men een mail van Nieuw-Hollands Energiebedrijf ontvangen. Via de link in de mail kunnen de meterstanden worden doorgegeven. Deze mail wordt ongeveer 10 dagen voor de ingangsdatum van het contract verzonden. Wanneer men een slimme meter heeft, worden de meterstanden automatisch ingelezen en hoeft men niks door te geven.

Kan ik als particulier bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf terecht?

Ja, maar het gaat dan enkel om zakelijke klanten die een KvK-nummer hebben en die ook privé energie willen afnemen bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf.

Hoe kan ik betalen bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf?

Betalen kan via automatische incasso of via een handmatige overboeking. In het tweede geval worden er wel administratiekosten in rekening gebracht. Op het moment van schrijven bedragen deze twee euro (excl. btw) per overboeking.

Hoelang op voorhand kan ik mij aanmelden bij Nieuw-Hollands Energiebedrijf?

In principe is er geen limiet. Wanneer het huidige energiecontract echter pas over 7 maanden of later afloopt, zal het nieuwe energiecontract pas op de einddatum ingaan. Nieuw-Hollands Energiebedrijf kan op dit moment echter nog niet de energietarieven vastleggen.

Toetst Nieuw-Hollands Energiebedrijf nieuwe klanten op hun kredietwaardigheid?

Ja, Nieuw-Hollands Energiebedrijf laat via een gespecialiseerde partner een kredietwaardigheidscheck uitvoeren.

Vraagt Nieuw-Hollands Energiebedrijf waarborgsommen?

Ja, maar enkel wanneer uit de kredietwaardigheidscheck blijkt dat er een betalingsrisico is. Deze waarborgsom bedraagt €500 voor consumenten en €750 voor zakelijke klanten.